Dział Asystentury

Asystenturę musi odbyć każda osoba, która chce w przyszłości zostać rzeczoznawcą samochodowym w rozumieniu art. 79a. Ustawy prawo o ruchu drogowym.

Wymagania, które musi spełnić kandydat na odbycie asystentury:

  1. nie być karanym wyrokiem sądu za przestępstwo umyślne
  2. posiadać prawo jazdy min. kat. A, B oraz C1 lub C
  3. posiadać co najmniej wykształcenie średnie
  4. posiadać co najmniej 2-letnią praktykę zawodową w dziedzinie związanej z motoryzacją z wyjątkiem dla osób posiadających wykształcenie wyższe techniczne samochodowe (wtedy nie wymaga się praktyki zawodowej)

Program asystentury składa się z czterech działów. Każdy z działów ma za zadanie nabyć wiedzę praktyczną oraz teoretyczną potrzebną do zaliczenia kolejnego działu. Po zakończeniu każdego z działów przeprowadzane jest zaliczenie w postaci pracy kontrolnej, która jest wykonywana przez każdego asystenta z osobna. Poza wymienionymi poniżej obowiązkowymi działami asystentury jest możliwość udziału w dodatkowych, nieobowiązkowych praktycznych zajęciach w terenie oraz na warsztacie, są one bardzo cennym źródłem wiedzy praktycznej, która może się przydać w późniejszych etapach kariery zawodowej asystenta.

Poniżej przedstawiona jest tematyka każdego z czterech działów.

Dział Pierwszy

Oględziny pojazdu i wycena jego wartości.

Dział ten składa się z części teoretycznej i praktycznej. W części teoretycznej przekazujemy wiedzę niezbędną do poprawnego wykonania oględzin pojazdu oraz późniejszego wyliczenia jego wartości w systemach eksperckich. W części praktycznej asystent poznaje wiedzę z obsługi programów „Info Expert” i „Eurotax” oraz zasad wyceny pojazdów w w/w programach.

Dział drugi

Kosztorysowanie napraw uszkodzonych pojazdów.

W tym dziale przekazywana jest wiedza teoretyczna dotycząca charakteru, rodzaju i klasyfikacji uszkodzeń pojazdów oraz przedstawienie poprawnie dobranej technologii naprawy. W części praktycznej asystent nabywa umiejętności kosztorysowania napraw uszkodzonych pojazdów w programach eksperckich takich jak „DAT”, czy „Eurotax”.

Dział trzeci

Wartość pojazdu uszkodzonego i utrata wartości handlowej.

W tym dziale asystentury asystent poznaje zagadnienia dotyczące wyliczania wartości pojazdu w stanie uszkodzonym oraz wyliczania utraty wartości handlowej. Ten dział wykorzystuje wiedzę nabytą w poprzednich działach z zakresu kosztorysowania napraw uszkodzonych pojazdów oraz wartości pojazdu w stanie nieuszkodzonym. Wiedza ta potrzebna jest do poprawnego wykonania wyceny wartości pojazdu w stanie uszkodzonym. Uczestnicy tego działu szkolenia poznają kryteria występowania utraty wartości rynkowej i handlowej czy też różnice między szkodą częściową a całkowitą.

Dział czwarty

Metodyka opiniowania.

W tym dziale asystenci nabywają niezbędną wiedzę potrzebną do wykonania w przyszłości poprawnie skonstruowanej opinii (ekspertyzy) technicznej. Uczestnicy poznają także jakie są różnice między opiniowaniem jako Biegły sądowy a rzeczoznawca, jakie są charakterystyki w/w typów opinii oraz na co należy zwracać uwagę jako Biegły i rzeczoznawca.

Praktyczne zajęcia terenowe – są to oględziny pojazdów, realizowane przez pracowników naszej firmy na zlecenie osób prywatnych, policji, prokuratury, Sądów. Zatem jest to idealna okazja by zapoznać się jak wygląda praca w terenie wykonywana przez rzeczoznawcę jak i biegłego sądowego. Oględziny realizujemy na terenie całej Polski, lokalizacja oględzin zależy od zleceniodawcy.

Praktyczne zajęcia warsztatowe – są to prace warsztatowe takie jak diagnostyka, mechanika, elektromechanika, mające na celu zebranie niezbędnego materiału dowodowego potrzebnego do sporządzenia opinii technicznej. Zajęcia praktyczne przeprowadzane są na: Warsztacie, Lakierni, Blacharni, Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów. Jest to świetna okazja do poznania praktycznej części zawodu rzeczoznawcy i/lub biegłego sądowego. Asystenci biorą czynny udział w zajęciach pod nadzorem biegłego sądowego lub rzeczoznawcy.

SZKOLENIA TEORETYCZNO-PRAKTYCZNE

  • Oględziny pojazdu i wycena jego wartości
  • Kosztorysowanie napraw uszkodzonych pojazdów
  • Wartość pojazdu uszkodzonego i utrata wartości handlowej
  • Metodyka opiniowania

Czas trwania całego szkolenia zazwyczaj trwa około 5 dni roboczych (ok. 50 godzin).

Powyższe szkolenie zawiera odrębne działy zawarte w Asystenturze na rzeczoznawcę samochodowego. Szkolenie jest świetną metodą na zapoznanie się z pracą rzeczoznawcy lub biegłego sądowego.

SZKOLENIA PRAKTYCZNE

  • Praktyczne zajęcia terenowe– zawierają oględziny pojazdów oraz wykonywanie czynności na stacji SKP. Oględziny są realizowane przez pracowników naszej firmy na zlecenie osób prywatnych, policji, prokuratury, Sądów. Zatem jest to idealna okazja by zapoznać się jak wygląda praca w terenie wykonywana przez rzeczoznawcę jak i biegłego sądowego. Oględziny realizujemy na terenie całej Polski, lokalizacja oględzin zależy od zleceniodawcy.
  • Praktyczne zajęcia warsztatowe – są to prace warsztatowe takie jak diagnostyka, mechanika, elektromechanika, mające na celu zebranie niezbędnego materiału dowodowego potrzebnego do sporządzenia opinii technicznej. Zajęcia praktyczne przeprowadzane są na: Warsztacie, Lakierni, Blacharni, Stacji Kontroli Pojazdów. Jest to świetna okazja do poznania praktycznej części zawodu rzeczoznawcy i/lub biegłego sądowego. Asystenci biorą czynny udział w zajęciach pod nadzorem biegłego sądowego lub rzeczoznawcy.
  • Podstawy blacharstwa samochodowego– zastosowanie technologii producenta w procesie naprawy pojazdów (odbudowa po szkodach) w praktyce.
  • Praktyczne zajęcia na profesjonalnej lakierni samochodowej– zastosowanie komory lakierniczej, zastosowanie technologii lakierowania producenta pojazdu, wpylanie, cieniowanie, naprawy gradowe.
  • Praktyczne zajęcia podczas przeprowadzania przeglądu okresowego–poznanie znajomości zakresu oraz czynności wykonywanych w trakcie badania.
  • Zajęcia na stanowisku wulkanizacji– poznanie budowy opony oraz felgi, poznanie zakresu czynności przeprowadzanych podczas wymiany oraz naprawy opon.

Więcej informacji drogą telefoniczną